Handelsvillkor

Allmän information

Miklagaard House of Tisvilde ApS
VAT: DK37584681
Bækkebrovej 23
DK-3220 Tisvildeleje
Danmark
Telefon:  +46 346888918
E-post: [email protected]

Produktinformation

På miklagaardhouse.se anges varans egenskaper. Alla produktbilder är vägledande eftersom färgavvikelser från produkternas faktiska färg kan förekomma. Färgvisningen beror till stor del på dina skärminställningar. Vi strävar hela tiden efter att beskriva produkterna så noggrant och korrekt som möjligt. Vi frånskriver oss ansvar för eventuella avvikelser och korrigerar beskrivningarna så snart vi får kännedom om dessa. För ytterligare information eller eventuella frågor kring befintlig information, skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller kontakta oss på chatten.

Priser

Alla priser som anges på hemsidan är dagspriser och gäller endast på beställningsdagen. Priserna kan löpande ändras vid erbjudanden och kampanjer. Köparen faktureras det pris som gäller på beställningsdagen. Alla priser anges inkl. moms.

Betalning

På miklagaardhouse.se kan du betala med: Visa, Visa Electron, MasterCard, Trusly, American Express, Swish samt Klarna. På miklagaardhouse.se tar vi inte ut några kortavgifter.

De kortuppgifter du anger vid köp av varor skickas direkt till Nets.eu i krypterad form som endast du och Nets kan läsa. Det är med andra ord ingen annan som kan se eller lagra informationen om dig. Beloppet dras från ditt konto först när varorna skickas från miklagaardhouse.se. Det kan aldrig dras ett högre belopp än det belopp som du har godkänt vid köptillfället.

Du kan även välja delbetalning med Klarna. Med delbetalning kan du fördela kostnaden för ditt köp under upp till 36 månader.

Så här delbetalar du ditt köp:

Välj delbetalning med Klarna i kassan

Välj önskat antal månader och ränta

Följ stegen för att genomföra ansökan

Få ett omedelbart beslut om godkännande

Slutför ditt köp

Du får ett e-postmeddelande från Klarna med din betalningsplan när din beställning skickas från oss.

OBS: Klarna genomför en kreditupplysning när du ansöker om delbetalningsalternativ.

Leverans

På Miklagaard House of Tisvilde får du fri frakt redan vid köp för över 999 SEK. Leverans sker med fraktbolag eller Bring, beroende på försändelsens storlek. Vid frakt med fraktbolag gäller gratis leverans när du väljer standardleverans, och endast till närmaste trottoarkant. Du är med andra ord själv ansvarig för att få in och ställa upp varorna i det önskade rummet i ditt hem. Vi levererar i hela Sverige. Frakten gäller därför oavsett var i landet du bor – och detta gäller även om du bor på en ö som inte har någon broförbindelse.

Leveranstiden anges för varje enskild produkt och kan variera mellan 1 dag och 7 veckor. Det kan förekomma längre leveranstider till öar.

Du får ett e-postmeddelande den dag din vara skickas från vårt lager. Varor som köps på miklagaardhouse.se levereras på olika sätt beroende på typ av vara. Mindre och medelstora föremål (t.ex. sängkläder, bäddmadrasser och mindre möbler) skickas med Bring. Om du inte är hemma när försöket att leverera försändelsen görs, levereras den till närmaste paketombud, där du kan hämta den när det passar dig.

I samband med större varor (sängar, soffor och liknande) kommer fraktbolaget att kontakta dig inom 48 timmar (2 arbetsdagar) efter att du har fått ett e-postmeddelande från oss om att din vara är skickad från vårt lager. När fraktbolaget kontaktar dig är det för att komma överens om en lämplig leveranstidpunkt. Fraktbolaget kanske inte kan ange en specifik leveranstidpunkt, men kan vanligtvis ge en uppskattad leveranstid. Observera att uppskattningen inte är fast, det kan nämligen tillkomma externa faktorer som trafik eller olyckor som kan förlänga leveranstiden. Du kan dessutom alltid räkna med att bli kontaktad ungefär en halvtimme före leverans. Fraktbolaget levererar varorna till leveransadressen. Det är din skyldighet och ditt ansvar att ange rätt leveransadress.

Om du har valt inbärning eller hämtning och montering, levererar fraktbolaget dina varor till den leveransadress du har angett, under förutsättning att det finns fri passage. Observera att vi inte erbjuder hämtning, montering och bortskaffande om du bor på en annan ö som inte har någon broförbindelse.

Vid specialbeställningar

Specialbeställningar är beställningsvaror och finns därför inte i lager. För specialbeställningar kan vi inte ge en exakt leveransstatus. Den maximala leveranstiden är dock alltid två månader.

Vid frågor kring leveranstiden är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon, chatt och e-post.

Önska bestämt leveransdatum

Det är möjligt att begära ett bestämt leveransdatum. Vi kommer att försöka tillgodose din önskan, men vi kan inte garantera det. Om du vill ha ett bestämt leveransdatum, kan du lägga till det som en kommentar vid beställningen. Alternativt kan du efter beställningen skriva ett e-postmeddelande till [email protected] så lägger vi till din begäran till din beställning.

Ändring av leveranstidpunkt/förgäves leverans

Ändring eller annullering av leveranstidpunkten eller -adressen skall ske senast två dagar före avtalat leveransdatum. Sker det senare, kan man förvänta att leveranstiden förlängs. Vid förgäves leverans kan det förväntas minimum tre dagars extra leveranstid på grund av ny ruttplanering.

Inbärning och montering av varor

Om du har beställt inbärning och montering kommer chauffören att bära in varan och montera den i det rum du vill, under förutsättning att det är fri passage. Före leverans skall du säkerställa att det är fri och obehindrad tillgång till produktens slutliga plats i ditt hem. Du skall därför försäkra dig om att produkten kan fritt passera trappuppgångar, dörrar, korridorer och liknande. Om vi inte kan leverera varan på grund av utrymmesbrist behåller vi fraktavgiften och debiterar dig en ny fraktavgift. Om köpet hävs dras fraktkostnaden av från det inbetalda beloppet.

Av säkerhetsskäl får chauffören inte ta av sig skorna under leveransen. Det är ditt ansvar som kund att se till att golvet vid behov är täckt. Detta skall göras innan chauffören anländer till adressen.

Av försäkringsmässiga skäl kan vi inte erbjuda montering som kräver att det skall borras i väggar.

Mottagning av varor

När du tar emot paketet är det upp till dig som konsument att kontrollera att du har fått rätt vara. Om fel vara har tagits i bruk, är det inte möjligt att byta den mot den ursprungliga ”rätta” varan.

Om det visar sig att emballage är skadat vid leveransen eller har tydliga tecken på att vara bristfällig, skall fraktbrevet vid mottagandet kvitteras med förbehåll för eventuella skador på innehållet.

Om fraktbrevet kvitteras utan invändningar och förbehåll, kan du inte vid senare tillfälle reklamera eventuella transportskador på varorna.

Skador på inredning/bostad vid leverans

Om inredningen eller bostaden skadas under leveransen skall detta påföras på fraktbrevet eller det medföljande dokumentet. Om skadan upptäcks först efter att chauffören har lämnat adressen, skall vår kundtjänst kontaktas inom 24 timmar efter att leveransen har skett. När du kontaktar oss skall du ange ordernumret och ha dokumentation på skadan i form av bilder. Miklagaard House of Tisvilde kan inte hållas ansvarig för skador på inredningen om de inte anmäls till Miklagaard House of Tisvilde inom en rimlig tidsperiod efter det att leveransen har ägt rum.

Risk för oavsiktlig förlust eller försämring

Först när de beställda varorna har kommit i köparens besittning övergår risken för att de beställda varorna går förlorade eller skadas på grund av oavsiktliga omständigheter till köparen.

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)

Miklagaard – House of Tisvilde erbjuder obegränsad returrätt (detta gäller även julklappar). Vi bryr oss inte om när varan köptes, så länge den är oanvänd och i samma skick och mängd som när du tog emot den. Produktemballage får inte vara brutet eller skadat och skall vara i samma skick som när du fick den.

Du skall meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet skall lämnas till [email protected]. I ditt meddelande skall du tydligt göra oss uppmärksam på att du vill tillämpa din ångerrätt.

Du kan inte ångra köpet genom att helt enkelt vägra ta emot varorna utan att samtidigt meddela oss detta. Om du vägrar att ta emot din beställning och den returneras till oss utan föregående överenskommelse, debiteras du 49:- för returportot, vilket motsvarar köpet av en returlabel.

Du skall returnera din order till oss utan några onödiga dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du skall betala alla direkta kostnader som uppstår i samband med att returnera varorna. Du är ansvarig för att varorna är väl och försvarligt emballerade. Du bär hela ansvaret för varorna från och med då varan levererades till dig.

För att underlätta expeditionen är det viktigt att du bifogar orderbekräftelsen eller det ifyllda standardformuläret för tillämpning av ångerrätten.

Om varan returneras utan korrekt information kommer Miklagaard – House of Tisvilde att förvara paketet på lagret tills kunden lämnar korrekt information. (Vi efterlyser inte informationen från kunden, hela ansvaret ligger hos kunden).

Bristfällig eller saknad originalemballage kan utgöra en värdeminskning, så för att vara säker på att få full återbetalning, rekommenderar vi att varan returneras i sitt originalemballage.

Obs! Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott. Inte heller lämnade på adressen.

Korrekt returadress:

Miklagaard House of Tisvilde ApS
Bækkebrovej 23
DK-3220 Tisvildeleje
Danmark

Du står för eventuell värdeminskning av varorna som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.

Med andra ord – du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.  Om varan provas utöver vad som beskrivs ovan kommer vi att betrakta den som begagnad, vilket innebär att om du ångrar ditt köp får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde. När du exempelvis tar bort plastemballage från en bäddmadrass har du enligt vår uppfattning tagit produkten i bruk, eftersom du har möjlighet att fastställa produktens art, egenskaper och funktion, även om madrassen är täckt av plast. För att få full återbetalning skall du därför göra på samma sätt som i en fysisk butik. Du får prova produkten, men inte använda den.

Varor som inte omfattas av ångerrätten

Följande varutyper omfattas inte av ångerrätten:

  1. Leverans av varor som är framställda enligt konsumentens specifikationer eller har fått tydlig personlig prägel.
  2. Varor köpta i befintligt skick, t.ex. utställningsmodeller eller varor som köpts vid lagerutförsäljning.

Varans skick när du returnerar den

Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varorna som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Med andra ord kan du prova produkten som om du skulle prova den i en fysisk butik. Om varan provas mer än vad som beskrivs ovan kommer vi att betrakta den som begagnad, vilket innebär att om du ångrar ditt köp får du endast en del eller inget av köpbeloppet tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde.

För att få full återbetalning skall du göra samma sak som i en fysisk butik. Du kan prova varan, men inte använda den. Vi anser att du har tagit produkten i bruk när du tar bort plastemballaget, eftersom du har möjlighet att fastställa produktens art, egenskaper och funktion även om den är täckt av plast.

Återbetalning av köpbeloppet

Om du ångrar ditt köp kommer vi naturligtvis att återbetala det belopp som du har betalat till oss. Vid en eventuell värdeminskning som du är ansvarig för, kommer denna att dras av från köpbeloppet. Vid en retur skall du betala alla eventuella fraktkostnader. Varorna skall skickas utan onödiga dröjsmål och under alla omständigheter inom senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit meddelande om ditt beslut att ångra köpet. Vi genomför en återbetalning genom att använda samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har godkänt något annat. Vi genomför återbetalningen först när vi har tagit emot de returnerade varorna.

Returnering av varor som köpts på Miklagaard House of Tisvilde skall ske genom att skicka dem till vår adress:

Bækkebrovej 23
DK-3220 Tisvildeleje
Danmark

För att underlätta expeditionen ber vi dig alltid komma ihåg att bifoga en kopia av din faktura.

Observera att vi inte tar emot paket skickade per postförskott.

Reklamation

Konsumentköplagen är en svensk lag, som reglerar vad som gäller när konsumenter köper lösa saker av näringsidkare. Lagens regler är tvingande endast till konsumentens fördel. När du handlar på miklagaardhouse.se har du naturligtvis 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den konkreta situationen. Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigat och att felet/bristen på varan inte har uppstått som följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Observera att det under botten på vissa bäddsoffor kan förekomma ett ”transporttyg”.

Tygets enda funktion är att skydda bäddsoffan från damm under transport. Tyget kan lätt gå sönder, men eftersom det inte har någon annan praktisk funktion anses det inte vara någon reklamation.

Du skall reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet/bristen på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att du upptäckt felet/bristen, kommer reklamationen alltid att anses vara inom rimlig tid. Om reklamationen är berättigat kommer vi naturligtvis att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader.

Observera att om det gäller en säng skall sängen returneras i originalemballage. Om du inte har originalförpackningen eller inte vill packa sängen själv kan du lägga till emballage och packning av sängen när du fyller i returformuläret – detta kostar dock 950 SEK.

Chauffören packar sedan ner sängen när han hämtar den på din adress.

Denna eventuella utgift är den enda du själv står för vid en reklamation.

Returer

Returer av varor köpta på Miklagaard House of Tisvilde skall ske genom att skicka varan till vår adress:

Bækkebrovej 23
DK-3220 Tisvildeleje
Danmark

Du skall returnera dina varor till oss utan onödiga dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du står själv för alla eventuella kostnader som uppstår i samband med att du returnerar varorna. När du returnerar varorna ansvarar du för att de är väl förpackade. Du ansvarar för varorna från och med leveranstillfället och bör därför spara all dokumentation för att försändelsen har skickats. Kom alltid ihåg att bifoga en fakturakopia för att därmed underlätta hanteringen.

Vissa varor kan på grund av sin natur inte returneras med vanlig post. Detta gäller sängar, madrasser, bäddsoffor och liknande. Kostnaden för att returnera dessa varor beräknas uppgå till högst cirka 2 500 kronor.

Observera att vi inte tar emot försändelser som skickas mot postförskott eller liknande.

Outletvaror som köpts på Miklagaard House of Tisvilde har 14 dagars returrätt. Om varan är öppnad debiteras vid retur en expeditions- och administrationsavgift på 2375 SEK.

Retur av säng sker genom registrering på vår hemsida. När returen har beställts via vår retursida, hämtar vi sängen på din adress.

Praktisk information vid returer:

  • Varan skall vara ren och fin. Full återbetalning av köpbeloppet är möjlig så länge varan har skyddats från smuts, parfym, hår och liknande. Vi förväntar oss därför alltid att du använder lakan så att sängen ser så ny och ren ut som möjligt.
  • Returvarorna skall vara packade i originalemballage innan den hämtas. Vid returnering skall sängen vara packad i originalemballage och ställas fram för chauffören avhämtningsdagen.
  • Köp till packning och emballage för 1175 SEK. Om du inte har originalemballage kvar eller inte vill packa ner sängen själv, kan du köpa till packning och emballage för 1175 SEK när du fyller i returformuläret.

Då packar chauffören ner sängen när han hämtar den på din adress.

Observera att vi bedömer varje säng individuellt vid returnering. Eventuell värdeminskning dras av från köpbeloppet.

Ansvarsfrånskrivning

Vi har gjort det enkelt för dig att få relevant information på andra hemsidor genom länkar.

Miklagaard House of Tiswilde har ingen kontroll över dessa hemsidor. Vi kan därför inte på något sätt hållas ansvariga för innehållet på dessa hemsidor. Information om beställda varor från sådana hemsidor ingår inte i beskrivningen av de beställda varorna i avtalet mellan köparen och Miklagaard House of Tisvilde, varorna uppfyller således köparens förväntningar, förutsatt att de motsvarar produktens egen beskrivning.

Nyhetsbrev

Vid prenumeration på nyhetsbrev lämnar vi inte dina uppgifter vidare till tredje part, utan använder dem endast för interna ändamål, och det är alltid möjligt att avbryta prenumerationen.

Barn och unga under 18 år

Du skall vara minst 18 år gammal för att handla på miklagaardhouse.se. Om du är under 18 år skall du ha dina föräldrars eller vårdnadshavarens samtycke. När du prenumererar/betalar med kreditkort skall du ange ditt födelsedatum för att försäkra oss om att du är över 18 år. Om du är under 18 år skall avtalet undertecknas av en förälder eller vårdnadshavare. En förälder eller en vårdnadshavare kan alltid häva ett avtal om det visar sig att det har ingåtts av ett barn eller en person under 18 år.

Vad gör vi med dina personuppgifter (persondatapolicy)

För att du skall kunna ingå ett avtal med oss på miklagaardhouse.se har vi behov av följande information: namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar dina personuppgifter för att kunna leverera varorna till dig. Personuppgifterna registreras hos Miklagaard House of Tisvilde ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

När personuppgifter samlas in via vår hemsida ser vi till att detta alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilken information som samlas in och varför. Direktören och ägarna samt anställda på Miklagaard House of Tisvilde ApS har tillgång till den information som registrerats om dig. Den personuppgiftsansvarige på miklagaardhouse.se är Amalie Nielsen. Vi lagrar inte kundinformation krypterat. Vi sänder inte kundinformation krypterat. Uppgifter som lämnas till miklagaardhouse.dk lämnas inte vidare eller säljs på något sätt till tredje part, och vi registrerar inga personuppgifter. När du prenumererar på vårt nyhetsbrev registrerar vi endast din e-postadress.

E-postadressen delas inte med någon annan förutom att den används i e-postsystemet, som är en oberoende tredje part som därefter skickar ett e-postmeddelande kring din tillfredsställelse med den produkt du har köpt. Som registrerad användare av Miklagaard House of Tisvilde ApS har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att se vilken information som finns registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen, och förfrågningar i detta avseende skall riktas till Miklagaard House of Tisvilde ApS via e-post [email protected].

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta [email protected]. Om vi inte kan komma fram till en lösning kan du lämna in ett klagomål till relevanta myndigheter, förutsatt att villkoren är uppfyllda. Om du vill klaga kan du kontakta konsumentombudsmannen: Forbrugerombudsmanden.dk, [email protected], Carl Jacobsens Vej 35,

DK-2500 Valby, tel.: +45 41715151 (Vardagar 9-12).

Alla tvister mellan företaget och kunden omfattas av dansk lagstiftning.

Rulla till toppen
0