FRÅGOR OM RETURER
Om du mot förmodan skulle ångra ditt köp löser vi naturligtvis det också. Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att returnera dina produkter, det är med andra ord bara att besöka vår retursida, som du hittar här. När returen har beställts via vår retursida hämtar vi sängen på din adress. Praktisk information för returnering:
- Varan skall vara ren och fin.Full återbetalning av köpeskillingen är möjlig så länge varan har skyddats från smuts, parfym, hår och liknande. Vi förväntar oss därför alltid att du använder lakan, så att sängen ser så ny och ren ut som möjligt.
- Returordern skall packas i originalemballage innan avhämtning. När du returnerar sängen skall den vara packad i originalemballage och skall ställas fram för fraktbolagets chaufför på avhämtningsdagen.
- Köp till packning och emballering för 950 kr. Om du inte har originalemballage eller inte vill packa sängen själv kan du lägga till emballage och packning för 950 SEK när du fyller i returformuläret. Chaufören packar sedan sängen när han hämtar den på din adress.
Observera att vi vid returneringar bedömer varje säng individuellt. Eventuell värdeminskning dras av från köpeskillingen. Det är inte möjligt att personligen returnera varor till vårt lager.
Om du mot förmodan ångrar ditt köp löser vi naturligtvis det också. Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att returnera dina produkter, det är med andra ord bara att besöka vår retursida, som du hittar här.
Returfrakten beror på omständigheterna kring returen:
Reklamation: Om reklamationen är berättigat kommer vi naturligtvis att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Var dock uppmärksam på tidpunkten för reklamationen. Du måste reklamera inom en ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet eller bristen på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att du upptäckt felet eller bristen, kommer reklamationen alltid att anses vara inom rimlig tid.
Observera att sängen måste returneras i originalemballage. Om du inte har originalemballage eller inte vill packa sängen själv, kan du lägga till emballage och packning när du fyller i returformuläret mot en avgift på 950 SEK. Chauffören packar sedan sängen när han kommer för att hämta den på din adress. Denna eventuella kostnad är den enda som du skall betala vid en reklamation.
Ångerrätt: Om du utnyttjar din ångerrätt skall du själv stå för kostnaderna för att skicka varorna tillbaka till oss. Din ångerrätt gäller i 14 dagar efter att du har mottagit produkten. Du skall returnera din order till oss utan onödiga dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Kom alltid ihåg att bifoga en fakturakopia – detta underlättar expeditionen.
Vissa varor kan på grund av sin natur inte returneras med vanlig post. Detta gäller sängar, madrasser, bäddsoffor och liknande. Kostnaden för att returnera dessa varor beräknas uppgå till högst ca 2000 kronor.
Ja det kan du efter överenskommelse. Ring eller skriv till oss på nedanstående, och vi hittar en lösning.
Telefon: + 45 +46 346888918
E-post: [email protected]
Vi återbetalar beloppet så snart vi har mottagit varan och kontrollerat att den är i förväntat skick.
Återbetalningen görs med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen – detta om vi inte uttryckligen har kommit överens om något annat.
Om produkten skulle vara behäftad med ett fel eller vara bristfällig vid mottagandet är vi naturligtvis ansvariga för att detta omgående åtgärdas. Kontakta oss så snart du upptäcker felet eller bristen på [email protected] för att anmäla din reklamation.
Se gärna till att bifoga bilder så att vi lättare kan hjälpa dig. Chauffören har inget att göra med reklamationen, men vi är redo att hjälpa dig så snart vi hör från dig.